Dagskurs i:
Medarbeidersamtalen 2.0
Synes du medarbeidersamtalen koster mer enn den smaker? Opplever du mer administrasjon, dokumentasjon og rapportering, og mindre utbytte?
Skulle du ønske deg en bedre dialog med dine medarbeidere og skape mer energi dere imellom?
Du er ikke alene. Her er grunnen:
Medarbeidersamtalen kom inn i arbeidslivet på slutten av 80-tallet. Forskning viste at en god relasjon mellom leder og medarbeider økte trivsel, produktivitet og reduserte sykefravær. Arbeidsformene og kulturene endrer seg, og i senere tid har medarbeidersamtalen dokumentert mindre effekt. Særlig indre motiverte medarbeidere som presterer godt rapporterer til dels negativ effekt. Forventingsdialogen er utviklet for ledere av kunnskapsarbeidere. Den er mindre formell, tar mindre tid å rapportere og skal gjennomføres kortere og hyppigere. Vi kaller den medarbeidersamtalen 2.0.
dagskurs i:
Medarbeidersamtalen 2.0
Hva lærer du?
Innføring i grunnleggende atferdsteori og kommunikasjon
Generiske drivere for gode arbeidsprestasjoner og relasjonsledelse
Et rammeverk med spørsmål som skaper energi og indre motivasjon
Introduksjon og trening i praktisk bruk av forventningsdialogen
Undervisningen i godt dokumenterte modeller, historier og videosnutter som viser beste praksis.
Metoden kombinerer individuelle og gruppebaserte refleksjonsoppgaver samt øvelser i rommet som er lette å ta med tilbake til egen hverdag. Noen bruker til og med metoden i egne «familieråd».
Målgruppen er personalledere og HR-medarbeidere i offentlig og privat sektor. Kurset krever ingen spesifikke forkunnskaper, men noe ledererfaring er en fordel. Vi oppfordrer deg til å bidra med spørsmål og egne problemstillinger underveis i programmet.
Bastian Lie-Nielsen
og har jobbet med måling og utvikling av kunnskapsbedrifter i over 20 år. Jeg er svært opptatt av hva som er felles mellom fag og foreleser som høyskolelektor i mer enn 10 emner. Jeg har medforfattet tre bøker om faget kunnskapsledelse.
Jeg heter
Dette kurset kan også leveres bedriftsinternt.
Ved interesse ta kontakt.