Kunsten å påvirke:

Teknikker for å øke din overbevisningskraft

14. mars 2024 | 09:00 - 16.00

Drammensveien 288, Oslo (kart)

Pris: NOK 4.900,-

Vi lever i en tid der vi blir påvirket mer enn noen gang. Etter kurset kommer du til å ha god forståelse av hvordan vi påvirker og påvirkes av hverandre. Du vil lære hvordan vi kan bruke etisk påvirkning til å nå strategiske mål - og forsvare oss mot uønsket påvirkning. I kurset vil du lære:

  • Psykologiske påvirkningsprinsipper

  • Hvordan påvirkningskreftene virker, selv om vi ikke har planlagt det

  • Hvordan påvirkningsprosesser kan struktureres etter en metode

  • Hvordan etisk bruk av påvirkning kan skape ekstraordinære resultater

  • Hvordan identifisere og forsvare deg mot uønsket påvirkning


Boka “Om å påvirke” var spennende lesning! Interessante aktører som er med, og så er den veldig godt og lettfattelig skrevet sammenlignet med mange andre fagbøker. Nyttig!
— Henrik Aarnes Wiik, CXS Nordic
  • På kurset lærer du å bruke MIRAKEL-metoden, en systematisk tilnærming for å øke din påvirknings- og gjennomslagskraft på en etisk og positiv måte. Metoden får svært gode tilbakemeldinger og for mange blir den et vendepunkt for hvordan de arbeider med å nå sine mål.

    Du får faglig påfyll, blir mer bevisst dine egne mål, utvider tenkemåten og verktøykassen for påvirkning og får reelle eksempler fra norske virksomheter. Det legges også opp til erfaringsdelingen mellom deltakerne, og alle får tilgang til metoder, verktøy og maler som kan brukes i egen virksomhet etter kurset.

    Kurset er praktisk rettet og teoretisk forankret.

    Deltakeravgiften inkluderer lunsj, kursdokumentasjon, øvelser, verktøy og fagboken Om å påvirke skrevet av Olav Johansen.

  • Pris: 4.900,-

    Faktura sendes i forkant av arrangementet.

    Ved manglende oppmøte, belastes 100% av kursavgiften.

    Ved sykemelding fra lege tilbys plass på neste kurs eller refundering av kursavgiften.


Kursansvarlig

Olav Johansen

Olav Johansen er førstelektor ved Høyskolen Kristiania og Universitetet i Sørøst-Norge og partner i Knowledge Management Company. Han er rådgiver, holder kurs og skriver fagbøker innen et bredt spekter av HR- og organisasjonsfag, blant annet fagboken Om å påvirke. Han har 25 års erfaring fra næringslivet, akademia og som konsulent. Han er utdannet Cand.Paed. ved Universitetet i Oslo med spesialisering i undervisning og ledelse, og har etterutdanning i organisasjonspsykologi fra BI.

Dette kurset kan også leveres bedriftsinternt.

Ved interesse ta kontakt.